martes, 28 de abril de 2020

RÍOS DE VIDA

Este foi o último proxecto que fixemos antes da cuarentena en Bioloxía.
Estudamos o sistema circulatorio. 
Para iso traballaron en grupos cooperativos coa estrutura 
Grupos de Sabios. 
Cada grupo especializouse nunha parte concreta deste sistema.

E así, con toda a información, elaboramos un mapa mental a 4 bandas.





Despois do estudo deste sistema, propuxemos unha destreza de pensamento: Resolución dun problema con destreza.




Tivemos a sorte de poder contar outro ano máis coa axuda da Asociación de Donantes de Órganos e Sangue (ADOS).

José Manuel e Alicia déronnos unha charla moi interesante sobre a importancia da doazón de sangue. Explicáronnos como se fai este proceso, onde se pode facer, que persoas poden ser doantes, que requisitos se necesitan ... e respostaron a todas as preguntas e dúbidas que plantexamos.



Para colaborar con eles, decidimos facer unha campaña de doazón no colexio, para que o día da visita ao autobús ADOS puideramos conseguir que foran doantes.

A nosa contribución á concienciación de doar sangue posiblemente é pequena, porque os nosos alumnos non poden doar. Pero sí podemos achegar a nosa pinguiña, facendo unha campaña informativa polas clases para informar de cando teriamos a visita ao autobús de ADOS e animar aos alumnos que animaran á participación de pais, nais, irmás, veciños, etc... ese día.
Tamén fixemos uns carteis chulísimos!!


Visita ao autobús de ADOS
E de agradecer que sempre somos ben recibidos. 
Os alumnos suben en grupos de 5 e son informados primeiro pola doctora, que lles explica como reciben aos doantes e que protocolo teñen que seguir para que poidan doar.
Logo, as enfermeiras ensináronlles o autobús e explicáronlles como é o proceso de doar e como despois gardan as bolsas de sangue e que fan con elas cando chega ao Centro de Transfusión en Santiago.


Moitas gracias a todos os que participaron e foron a doar.

E dadas as circunstancias actuais, queremos dar as gracias a todo o persoal sanitario pola súa labor.
                            GRACIAS!!

viernes, 17 de abril de 2020

Carta abierta al coronavirus - 3º ESO

La tarea de la tutoría de hoy para los alumnos de 3º ESO consistía en escribir una carta personal al coronavirus, y así poder expresar sus emociones, sentimientos, opiniones.. derivados de la situación actual que están viviendo. Finalmente, con fragmentos de cada una de ellas hemos compuesto una carta final que os dejamos aquí. 





viernes, 3 de abril de 2020

Scape room matemático en 3º ESO

En la última sesión presencial de Matemáticas, los alumnos de 3º ESO se enfrentaron a un scape room (juego de escape) matemático para repasar todo tipo de ecuaciones (de primer y segundo grado, bicuadradas, de grado superior a dos, problemas y sistemas). Todo ello en una contrarreloj de 45 minutos y por supuesto, trabajando en equipo.

Todo empezó el día anterior cuando los alumnos encontraron encima de su mesa un misterioso mensaje... ¿qué podría significar?
Al día siguiente lo descubrieron, cuando comenzó la clase de Matemáticas, en un aula diferente, con materiales distintos a los habituales. 
Cada equipo recibió un paquete con seis sobres cerrados, y cada uno de ellos contenía un reto donde las matemáticas eran la vía para llegar a la solución. Una vez realizado, podían acceder a un código QR, escanearlo y abrir el candado, siempre y cuando la respuesta a la pregunta planteada fuese la correcta. Una vez abierto, pasaban al siguiente sobre con nuevas pruebas. Así hasta el final. 
¡Una experiencia diferente!
 


Gracias a Jesús por compartir su idea y materiales en https://flipandoconlaeducacion.com/

miércoles, 25 de marzo de 2020

MA VIE

LA VIE DE JESSICA


Durante o segundo trimestre, os alumnos de francés de 3º ESO estiveron a aprender e a repasar algúns tempos verbais.

Pendant le deuxième trimestre, les éléves de français de 3º ESO ont été à apprendre et à repasser quelques temps verbaux.

Repasaron o presente e o passé compossé, dados noutros cursos, e coñeceron o futuro. 

Ils ont repassé le "présent" et le "passé compossé" , connus des autres années, et ils ont appris le "futur".

Pois para poñelo en práctica nada mellor que facer unha liña da súa vida. Debían expor cinco actividades pasadas, cinco presentes e cinco futuras, evidentemente estas últimas serían nun futuro hipotético.

Pour le mettre en practique rien de mieux que faire une ligne de leur vie. Ils devaient exprimer cinq activités passées, cinq présentes et cinq futures, évidemment celles dernières seraient dans un futur hypotethique.

Aquí tedes algúns exemplos:

LA VIE DE CLARA

LA VIE DE LARA

LA VIE DE SABELA

LA VIE DE SERGIO R

LA VIE D'ANTÓN


miércoles, 11 de marzo de 2020

¿Dónde aparcamos?

Los alumnos de 3º ESO se han acercado a las funciones a través del estudio de las tarifas de 19 aparcamientos de diferentes zonas de la ciudad de A Coruña. 

En primer lugar, han leído tres artículos de prensa acerca de las diferencias existentes entre las tarifas de los aparcamientos dentro de las ciudades de Valencia, Sevilla y Logroño.
 

A partir de ahí, y ya con los datos de A Coruña en la mano, han identificado las variables, han definido las ecuaciones de las funciones, han calculado las tablas de datos y han analizado el Dominio, Recorrido y Continuidad de dichas funciones. 
Para terminar, cada equipo ha confeccionado un informe en el que han analizado los resultados obtenidos, han determinado la diferencia porcentual entre el más barato y el más caro de la ciudad de acuerdo a varios intervalos de estacionamiento y las tarifas aplicadas a lo largo de un día.  También han hecho el ranking de los 5 parkings más caros y los 5 mas baratos de la ciudad. 


sábado, 29 de febrero de 2020

XEOGRAFÍA E HISTORIA: CREAMOS AS NOSAS EMPRESAS.


O proxecto no que abordamos a actividade económica e o emprendemento finalizou estes días en 3º da ESO coa creación das nosas propias empresas. Comezamos antes de Nadal partindo dos principais indicadores e traballando a economía doméstica cun role-play no que os alumnos se converteron nunha familia de 4 membros que afrontaba os gastos desas festas: as comidas e ceas extraordinarias, os regalos… Contaban cunha soa nómina e varias facturas que todos os fogares teñen que pagar e deberían aforrar algo para a forte pendente que supón xaneiro.

A segunda actividade foi a visita ao comercio local para aprender dos emprendedores previo a elaborar a parte final: crear a nosa propia empresa. O obxectivo era que fose unha idea orixinal presentada nun packaging atractivo. O proxecto do seu negocio debería conter datos e prezos do capital físico necesario, a localización dun espazo real nas webs das inmobiliarias en aluguer oo venda, planos de antes e despois da súa reforma, propósito da creación e unha oferta de emprego na prensa para posibles traballadores.

O resultado ten en común que todas as súas opcións buscan alternativas de ocio para a xente nova. Estas son as catro alternativas deste curso:

-O LABERINTO: Un scape room para divertirse que conta con cafetería e enfermería para posibles traspés.




 - B&G. Un gran recinto de xogos recreativos con cine, pistas de fútbol e consolas.







-Meteorite life: Un restaurante de comida china con especialidade en xeados onde reunirse e degustar orixinais pratos.



-Micky Mouse Bar: Unha cafetería temática que recrea a vivenda deste ratón universal.






jueves, 13 de febrero de 2020

CHARLA DE LA ASOCIACIÓN DE DONANTES DE ÓRGANOS Y SANGRE

Hoy los alumnos de 3º de ESO han tenido la visita de José Manuel y Alicia. 
Como integrantes de ADOS nos han dado una charla muy interesante sobre la donación de sangre.
La intención de esta actividad es no sólo la de complementar contenidos, sino el poder extrapolarlos a la vida real y concienciar a nuestros alumnos de lo importante que es en nuestra sociedad la donación de sangre.
Como nos han dicho, la línea entre la salud y la enfermedad es muy delgada, no atendiendo a edad ni a sexo ni a otras condiciones. Por eso la solidaridad de los donantes es tan importante. El tener un banco de sangre en los hospitales es lo que nos garantiza el poder ser operados en un momento determinado, ser atendidos de un accidente, etc.
Os animamos a todos a participar donando. Animaros a venir al bus ADOS el próximo mes!!
Gracias a todos!!