jueves, 21 de febrero de 2019

APRENDEMOS E EMPRENDEMOS: IDEAS ORIXINAIS

Un inversor anónimo está interesado na nosa zona. Ten moito diñeiro pero necesita ideas de negocio e acaba de convocar un concurso ao que podemos presentar os nosos proxectos. O prazo rematou a semana pasada e xa temos unha serie de candidatos que optarán ao premio final. 

Esta é a idea da que partimos na última parte do proxecto “EMPRENDEMOS” de Xeografía e Historia, a creación do noso propio negocio, un negocio que tería que especificar o capital a invertir, o número de traballadores e as súas características, os planos e a localización do local que debía ser real mercado ou alugado, o logotipo que nos identifica ...
Así, con todas estas condicións, os alumnos puxeron a súa creatividade ao servizo do proxecto.

Estes son os finalistas:

 -Las tres escobas: unha cafetería que reproduce o mundo de Howarts, cunha sala de cine e un ambiente que desexaría calquera que aspire a ser compañeiro de Harry Potter na escola de maxia. Aquí podedes ver como sería por dentro:







-Let’s play: Un lugar de ocio para esa xente xoven que quere tocar algún instrumento, cantar, bailar, xogar á play ou ao billar cos amigos.




-Coffee pet: Un rincón "pet friendly" ubicado nun centro comercial onde deixar ás mascotas mentres vas á compra ou entrar a tomar algo con eles con total liberdade.



 -Angel´s: Academia de baile e música con clases de diferentes modalidades os días laborables e lugar de reunión as fins de semana.



-Ludere´s coffee: un local adicado ao servizo e ao entretemento no que ademais de tomar un café ou un refresco e xogar, podedes mercar e personalizar as vosas consolas.


martes, 19 de febrero de 2019

JAUREGUIZAR VISITÁNOS HOXE!


O escritor Santiago Jaureguizar visitounos hoxe durante a nosa clase de Lingua Galega.

Era una visita moi esperada, pois este trimestre limos a súa obra " O contador de estrelas" e o noso proxecto trimestral tamén está baseado na súa obra.

Mantivemos con el una charla moi distendida na que nos comentou como é o proceso de creación dunha novela, os personaxes, a localización que debe ser moi coñecida e formar parte do relato. Tamen nos dixo que canto máis se escribe, mellor se chega a escribir e que non podemos caer no desánimo e intentar escribir sempre que teñanos gañas, aínda que saibamos que non imos ser lidos.

Tamén nos falou en profundidade da obra traballada, así soubemos como foron construídos os personaxes ao redor dun grande eixo que era o engano. A obra trata en resumo de como somos e como nos mostramos aos demais, a vida é o tempo que tardamos en esclarecer iso.

Foi una hora e media de preguntas que obtiveron respostas e de aprendizaxe grazas a este grande escritor. Estamos desexando ler a súa nova obra, que por certo desvelounos de que ía!


miércoles, 13 de febrero de 2019

¿En qué depósito invierto mi dinero?

En Matemáticas hemos estado trabajando con los tipos de interés simple y compuesto. Partiendo de dos ejemplos, los hemos comparado para ver en qué se parecen y se diferencian y poder extraer una conclusión a través de la destreza de pensamiento "Comparar y contrastar". 

Una vez que hemos tenido claro en qué consisten ambos tipos de interés y cómo funcionan, hemos analizado 5 depósitos bancarios para decidir en cuál invertir nuestro dinero durante un plazo de 3 años desde el punto de vista de la rentabilidad. Para tener clara nuestra decisión hemos utlizado otra destreza de pensamiento, en este caso, "Toma de decisiones".


jueves, 31 de enero de 2019

GAÑAMOS SAÚDE

GAÑAMOS SAÚDE

No primeiro trimestre realizamos un proxecto interdisciplinar con 3º e 4º da ESO nas materias de Bioloxía e Plástica.

Comezamos o proxecto cunha rotina de pensamento: vexo-penso-pregúntome.
A partires dunha proxección na PDI, en grupo, cada un dos alumnos completan a rotina.







Plantexamos a pregunta: é o mesmo alimentarse que nutrirse? E a partires de aquí os alumnos, traballando engrupo, buscan información sobre nutrientes e alimentos. Que función desempeñan no noso organismo e como se poden conservar.
Toda a información queda reflectida nun mapa mental.






A nosa forma de comer é importante, saber que alimentos son máis recomendables, de cales debermos tomar máis porcións a diario, cales debemos evitar, etc. 

Todo esto podemos reflexalo gráficamente na roda dos alimentos e na pirámide alimenticia.
Cada grupo realizou un dos gráficos, onde tamén expoñen a explicación do mesmo.





Noutra sesión contamos cun experto, Fernando, que é farmacéutico e colabora co Colexio Oficial de Farmacéuticos da Coruña. Veu a darnos unha charla sobre alimentación e hábitos saudables. Puidemos aprender cousas novas e preguntar todas aquelas dudas que aínda tiñamos.




E curioso como hai un montón de refráns e frases relacionadas coa alimentación. Pero moitas delas son únicamente falsos mitos. Así que, adicamos outra sesión a
recoller información sobre diferentes afirmacións, e explicamos se realmente son verdadeiras ou falsas. 




Como comemos? Que tipos de alimentos adoitamos comer? 
E dicir, que dieta seguimos. 
Todos escoitamos falar de diferentes tipos de dietas, algunhas porque as sigue algún famoso, outras porque están de moda, etc. Pero, por que se caracterizan? Que vantaxes presentan? Pode haber algún risco por seguir algunha delas?

Cada grupo investiga unha dieta: a mediterránea, a vexetariana, a americana, a Dukan e algunha dieta especial (para celíacos, etc).
Con toda esta información realizan unha presentación que explican ao resto da clase.
Para rematar o proxecto, é imprescindible falar dos trastornos alimentarios coma a anorexia e a bulimia. Trastornos que están presentes na nosa sociedade e que afecta maioritariamente aos xóvenes.
Investigan sobre estes trastornos e facemos unha destreza de pensamento, unha resolución de problemas.



Tamén fixemos unha investigación sobre o etiquetado dos alimentos

  E o tipo de envases que utiliza a industria alimentaria para conservalos




 Con todos éstes datos simulamos con diferentes técnicas plásticas todo o que aprendimos 



Por último pedímoslle aos nosos compañeiros de 4º que crearan un anuncio para o noso producto


Este é o resultado








martes, 22 de enero de 2019

VISITA AO COMERCIO E Á HOSTELERÍA EUMESA


Hai varios cursos que visitamos o comercio local dentro do noso proxecto EMPRENDENDO de Xeografía e Historia. Os rapaces escollen un establecemento, falan co propietario-encargado para saber a súa dispoñibilidade e despois de concretar, saímos xuntos ao pobo e visitan os negocios.
O obxectivo desta parte do noso traballo, que abarcou primeiro as economías domésticas e rematará coa creación dunha empresa propia, é avaliar con eles os pros e os contras de ser autónomo nestes tempos que corren. Estes foron os nosos interlocutores:






Dende estas liñas queremos agradecer a Joaquín da Bolera, Lupe de Óptica Tábora, Andrés do Bogavante, Marisa de zapatería Ivana e a Pablo de Molares pola súa amabilidade e cercanía achegándonos á realidade das pequenas e medianas empresas.

Todos eles destacaron a importancia do comercio local fronte as grandes superficies e insistiron nas dificultades de competir pero aínda así animaron á xente a emprender para atraer visitantes, crear traballo e dinamizar a economía do noso pobo.

martes, 11 de diciembre de 2018

Y AHORA ¿ QUÉ HACEMOS CON EL PLÁSTICO?

En tecnologías de 3º de ESO empezamos este proyecto con la lectura de una noticia de actualidad en la que narraban cómo el pequeño comercio y las grandes superficies cobrarían las bolsas de plástico a partir de este año.  Se generó un debate en el que la mitad de la clase defendía la ley y la otra mitad estaba en contra.  Esta noticia fue el punto de partida, así que en equipos cooperativos investigaron sobre el origen, los tipos y el impacto mediambiental de los plásticos. Reflejando en un informe el producto de la investigación.
Este material generado les ha servido para elaborar un mapa mental a cuatro bandas y unos cubos que servirían de soporte para mostrar toda la información.



Además cada equipo ha realizado una escultura, utilizando como materia prima plástico reciclado.

 
Por último, a partir de una imagen en la que un pequeño barco de un pescador estaba rodeado de botellas y restos plásticos de diferentes orígenes, realizaron la destreza de pensamiento de " Resolución de problemas",generando un pensamiento crítico en el alumnado.
A través de la destreza se ha hecho reflexionar a l@s chic@s sobre la importancia de hacer un uso responsable del material plástico, ya que tiene un impacto medioambiental muy grande actualmente.


martes, 20 de noviembre de 2018

O ACHADO DO AFUNDIMENTO


Imos contar una historia moi fermosa:
Un día, fomos toda a clase a un curso de mergullo pola ría. Despois das primeiras indicacións, animámonos a mergullarnos en solitario. Cada un facía o que podía, pero Miriam, a máis experta foi un pouco máis ao fondo e atopou un arca de madeira.
Oh! Ela non era capaz de levala soa á superficie, entón chamou aos seus compañeiros Cesar, Aike e Lois que sen ningún esforzó levárona ata a beira.
Alí, todos xuntos, estabamos verdadeiramente intrigados polo que había dentro:
- Un Cancioneiro!!!!- berraron todos.
- Será do tipo que estamos a traballar en Literatura Medieval?- preguntou Nerea.
- Levarémolo ata o colexio para poder identificar as cantigas- propuxo Lucía.
- Que mágoa!, a auga estragounos case todos, a ver que se pode facer- comentou Paulina.

E así foi como os alumnos de 3º de ESO rescataron un cancioneiro no que había Cantigas de Amor e Cantigas de Amigo.

Como podedes supoñer, esta é a introducción dun fermoso proxecto sobre a literatura medieval realizado polos rapaces e rapazas de terceiro de ESO.
O primeiro paso foi documentarse sobre a época medieval, fixérono a través dun vídeo editado pola TVG , no que se conta o nacemento do galego e a impronta que esta lingua tivo na Idade Media en toda a península.

O segundo paso foi crear as súas propias cantigas, os rapaces fixéronas de Amor, e as rapazas de Amigo. Tiñan que seguir todas as súas características, como o paralelismo, o refrán, o leixaprén,.....


A etapa seguinte foi crear un verdadeiro cancioneiro, para iso informáronse de  como facer un documento medieval,o primeiro era coñecer o alfabeto medieval e escribir a súa cantiga con el, despois de escrito había que pintalo con café para darlle ese toque a vello.


Aquí algunhas obras sufriron un pequeño accidente, pois por non utilizar o rotulador axeitado a tinta esvaeuse un pouco, e de aí a nosa idea de atopar o cancioneiro baixo auga.

Unha vez pintado, retocouse o documento e fixéronse as filigranas medievais para convertelo nun verdadeiro Cancioneiro Medieval.
Esperamos que vos guste.